Naprawa i obsługa motocykla WSK 125

Wymontowanie silnika z ramy motocykla

Celem wymontowania silnika z ramy należy wykonać astępujące czynności:

  1. zdjąć łańcuch,
  2. odłączyć od silnika układ wydechowy,
  3. odjąć gaźnik z ssącego króćca cylindra,
  4. odłączyć od zacisków przewody instalacji elektrycznej,
  5. odłączyć linkę sprzęgła od silnika,
  6. odkręcić cztery nakrętki i wyjąć cztery śruby mocujące silnik do ramy,
  7. unieść nieco silnik do góry i przesuwając go w bok wyjąć całkowicie z ramy.

1. Zdejmowanie łańcucha

2. Odłączanie układu wydechowego od silnika

Należy wykonać następujące czynności:

3. Zdejmowanie gaźnika

Należy wykonać następujące czynności:

4. Odłączanie przewodów instalacji elektrycznej

Na przedniej powierzchni prawej części korpusu silnika znajdują się trzy zaciski mocujące przewody instalacji elektrycznej. Chcąc odłączyć przewody od silnika należy:

5. Odłączanie linki sprzęgła od silnika

Aby odłączyć linkę sprzęgła od silnika należy:

UWAGA. Każdy silnik, oddany do użytku przez wytwórnię, ma dwie plomby, których naruszenie jest nieuniknione przy rozbieraniu silnika.
Pierwsza plomba zabezpiecza przed wyjęciem cylindra z korpusu silnika i zaciśnięta jest na druciku przewleczonym przez dwa otwory: jeden w żeberku cylindra, drugi zaś w lewej części kadłuba silnika.
Druga plomba zaciśnięta jest na druciku przewleczonym przez otwór na końcu trzpienia wkręta, wystającego z drugiej strony kadłuba i mocującego pokrywę sprzęgła do lewej części kadłuba silnika. Wszystkie usterki silnika (a oczywiście i pozostałych zespołów motocykla) zaistniałe w okresie gwarancyjnym usuwają bezpłatnie stacje TOS (Technicznej Obsługi Samochodów), o ile plomby założone przez wytwórnię nie zostały wcześniej zerwane. Warunki napraw w okresie gwarancyjnym omawia dokładnie książeczka gwarancyjna, wydawana nabywcy przez placówkę sprzedającą dany pojazd mechaniczny.