Filtr powietrzny zamknięty przesłonką lub zanieczyszczony | otworzyć przesłonkę filtru lub przemyć filtr w benzynie |
Przepustnica nie otwiera się | sprawdzić przyczynę i usunąć przeszkodę |
Nieodpowiednia regulacja gaźnika (za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej lub za wysokie podniesienie iglicy przepustnicy) | wyregulować gaźnik |
Uszkodzenie pływaka (pływak tonie) | naprawić pływak |
Zacięcie się iglicy pływaka | usunąć przyczynę zacięcia |
Krzywe zamocowanie gaźnika (komora pływakowa powyżej prawidłowego położenia) | ustawić prawidłowo gaźnik, tak aby komora pływakowa zajmowała położenie pionowe |
Zanieczyszczenie otworka w korku wlewowym zbiornika paliwa lub kranika albo przewodu elastycznego | przeczyścić |
Zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej lub złe (za niskie) położenie iglicy | wyregulować gaźnik |
Zanieczyszczenie otworków w śrubie komory pływakowej lub dyszy głównej | przeczyścić |
Krzywe zamocowanie gaźnika (komora pływakowa poniżej prawidłowego ułożenia) | ustawić prawidłowo gaźnik, tak aby komora pływakowa zajmowała położenie pionowe |
Zanieczyszczenie paliwa wodą | oczyścić komorę pływakową i rozpylacz, ewentualnie wymienić paliwo |
Nieszczelność przy gaźniku lub cylindrze | uszczelnić |
Nieodpowiednia lub zużyta świeca zapłonowa | wymienić na nową, właściwą |
Zużycie się tulejki przerywacza | wymienić na nową |
Osłabienie sprężyny przerywacza | wymienić samą sprężynę lub cały przerywacz |
Zapłon w niewłaściwym momencie (zbyt późny) | ustawić prawidłowo zapłon |
Uszkodzenie kondensatora | wymienić na nowy |
Niedostatecznie nagrzany silnik | podgrzać silnik na wolnych obrotach |
Przegrzanie silnika | ostudzić silnik, nie pokonywać dłuższych odcinków trasy przy pełnym otwarciu przepustnicy |
Nadmierny osad na tłoku lub na głowicy | oczyścić tłok i głowicę z nagaru |